Friday, February 23, 2018

Vitamin c, bagus ke makan?

Vitamin C merupakan satu antioksidan yang kuat dan telah digelar nutrisi ‘serba-boleh’. Ia mempunyai pelbagai fungsi di dalam tubuh manusia dan mungkin juga dapat membantu melindungi kerosakan sel daripada pencemaran alam sekitar, tekanan, asap dan tabiat pemakanan yang kurang baik.


Khasiat Kesihatan daripada Vitamin C:
Sistem Saraf dan Imun yang Sihat Vitamin C penting untuk keseluruhan kesihatan dan kesejahteraan kerana ia menyumbang kepada fungsi sistem saraf dan imun yang normal.

MenangkisTanda Penuaan
Vitamin C merupakan ko-faktor untuk proses sintesis kolagen. Kolagen membuatkan kulit lembut, anjal dan lasak serta melindunginya daripada berkedut.

Kesihatan kardiovaskular
Vitamin C membantu mengurangkan pengoksidaan di saluran darah, memberikan perlindungan daripada tekanan darah tinggi dan penyakit kardiovaskular.

Menyokong Penyerapan Zat Besi
Vitamin C meningkatkan penyerapan zat besi, mineral penting untuk pembentukan sel-sel darah merah dan hemoglobin normal

Vitamin C berkepekatan tinggi
Tubuh kita tidak boleh mengeluarkan Vitamin C dengan sendirinya dan bila ia hilang semasa melakukan aktiviti harian, ia perlu diganti semula secara berterusan,

Sustained Release Vita C PlusTM ternyata dapat memberikan perlindungan dalam masa yang panjang dengan melepaskan vitamin C jam demi jam kepada tubuh anda bagi memastikan bekalan vitamin C sentiasa mencukupi bila diperlukan oleh tubuh.


  • Memberikan 500mg vitamin C yang berasal daripada kanji jagung bagi membekalkan sumber vitamin C semulajadi. 
  • Sistem proprietari pelepasan-tertahan yang memberikan 100mg vitamin C semulajadi bagi setiap jam, yang bersamaan dengan memakan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam. 
  • Ditambah dengan 120mg bioflavonoids limau bagi menambah keberkesanan vitamin C


No comments:

Post a Comment